היה זה ארצ'י בנקר בסדרה המפורסמת מסוף שנות ה-70' שהחדיר לבתים רבים את תודעת הכורסה המתנדנדת, עם הדום נישלף לרגליים, שלימדה את הצופים איפה יושב "ראש המשפחה". כיום, כשהקולנוע הביתי תופס תאוצה, והרצון לצאת בחורף מהבית דועך מעט – שוק כורסאות הטלוויזיה גדל.

השנה חלה עלייה של 30% ברכישת כורסאות טלוויזיה, ובסך הכל נמכרו כ-25 אלף כורסאות, במחיר ממוצע של 4000 שקל האחת. לדברי מנכ"ל עידן דודי מזרחי, עלייה נוספת במכירת כורסאות נרשמת בתקופות של תחרויות ספורט כמו מונדיאל ואולימפיאדה.

מחירן של כורסאות הטלוויזיה בשוק נע בין 999 שקל לכורסא פשוטה ולא ממותגת, ועד למעלה מ -9000 שקל לכורסא עם מנגנון חשמלי.

הצעות

חברת עידן, המתמחה בכורסאות טלוויזיה אורטופדיות ומתכווננות, מציעה ללקוח להרכיב בעצמו את הדגם הנוח לו ביותר. החברה מייבאת את המנגנונים מחברת לוש הגרמנית, ואת הכורסאות מייצרים בארץ, בעיצובו של בעלי המפעל, ברוך מזרחי. כל אחד יכול לבחור את דרגת הקושי של המושב, הצבע, סוג הבד או העור, ולכל דגם ניתן להוסיף מנוע ושלט חשמלי, כיס לעיתונים ועוד.

מחירי הכורסאות נעים בין 2990 שקל לכורסא הפשוטה ועד כ-9,000 שקל לכורסא עם מנגנון חשמלי.

כמו כן מציעים בעידן כורסאות טלוויזיה במימדים קטנים יותר (הן שוקלות 20 קילו לעומת משקלה של כורסא ממוצעת מאמריקה- (40 קילו), לדברי היצרן, הן נותנות תמיכה לגב, לשקע הצוואר ולרגליים. מחירן מ-4,000 שקל.

לבני גיל הזהב או לאנשים המוגבלים בתנועתם מציעה החברה כורסאות עם מנגנון הקמה חשמלי. כורסאות אלו מאפשרות ליושב עליהן להתרומם לעמידה ללא עזרה. עוד מוסיף היצרן כי הכורסה מתכווננת ומגיעה עד למצב של שכיבה מלאה כשחלק הראש מתכוונן לזווית מתאימה לצפייה בטלוויזיה. המחיר: מ-6900 שקל.

טיפים

כורסא גדולה מדי או גבוהה מדי עלולה לגרום לכאבים בצוואר. הכורסא חייבת להתאים לגופו של היושב בה ככפפה ליד.

חשוב לבדוק מראש מהו המקום שמייעדים לכורסא. על-פי רוב הכורסאות גדולות ומגושמות, ועלולות להשתלט על החדר.

כדאי לבדוק את גודלה של הכורסה גם כשהיא פתוחה למצב של שכיבה. * מנגנון פלדה עדיף על מנגנון עץ, שעלול להתנפח ולהתבקע.

כדאי לזכור כי ריפוד מעור אינו מתאים למי שסובל מחום והזעה.

לא לשכוח לבדוק את מנגנון הרמת ההדום. הידית עשוייה מעץ ולא תמיד קלה להפעלה.