אהלן חברים

נוחות לא פחות חשוב זו לא רק אמירה זו גם עובדה. ברשותכם להלן סקירה קצרה  על השתלשלות השידרוגים בחדר הקולנוע החדש שלי.

לפני כשנתיים כשנכנסנו לבית החדש התחלתי לארגן את חדר הקולנוע. היה ברור שלא ניתן לשדרג את כל הדרוש שדרוג ישר על ההתחלה ולכן הוחלט (ביני לבין עצמי ) לעשות זאת בשלבים.

בשלב הראשון הוחלפו רמקולי הסראונד הקטנים מבית PHASE TECHNOLOGY  , ברמקולי טאנוי דגם OXFORD שנמצאים ברשותי מגיל16, קרי  32 שנה ,שנקנו ממשה מבעלי סטריאו סטאר עוד בתקופה שמכר את הסחורה מחדר מסכן בקומת קרקע בבנין בפתח תקווה ושמורים בקנאות חוץ מהגרילים, שהתפוררו ויש למצוא להם תחליף הולם. מדובר ברמקולים מעולים, שכוללים 2 אלמנטים האחד טוויטר והשני אלמנט מיד באס בגודל 10 אינץ.

בשלב שני הוחלף המסך ממסך גלילה עם בד דה לייט, שהורכב בארץ ע"י  גליל וכלל לצערי גלי צונאמי מטורפים , למסך קבוע 106אינץ, מבית CARADA . הבדל שמים וארץ.

בשלב השלישי הוחלף המקרן מסוני HS50 לאפסון TW2000 וגם פה הורגש, לטעמי ולעיני, שידרוג משמעותי באיכות התמונה.

בשלב הרביעי נרכש מזרים מדיה מבית ISTAR ,שמאפשר לי צפיה בסרטי בלו ריי המאוחסנים על  גבי כוננים קשיחים, שמחוברים אליו ובמחשבים הנוספים בבית, שמחוברים אליו דרך הרשת הביתית.

בשלב החמישי החלטתי להיפרד מהפרוססור של EAD דגם OVATION לטובת רסיבר HK AVR255 ,שמשמש כפרוססור, שמחובר לצמד מגברי בריסטון. ההחלטה להחליף את האוביישן המעולה התקבלה בגלל שהאחרון לא תמך בפורמטי האודיו החדשים ובנוסף לא כלל את  כניסות ויציאות ה HDMI ולכן לא יכול היה לשמש כממתג לכל המקורות החדשים.

בשלב השישי הוחלף הסאב מ REL STORM ל SVS PC13 ULTRA ומאז איכות הבאס בחדר עלתה, לטעמי, לרמות מטורפות . כמובן שיש עדין בעיות אקוסטיות שאני מקווה שתיפתרנה בעוד כחודש, ברגע שאקבל את ה– R.C החדש של SVS ,שמבוסס על שיתוף פעולה שלSVS עם חברת אודסי, שמתמחה במוצרי RC מהשורה הראשונה בעולם.(דיווח על נפלאות/אכזבות מהמכשיר אני אכתוב בהמשך).

בשלב השביעי הוחלף נגן ה OPPO  ,בנגן בלו ריי של סוני דגם BDP-S350, בעיקר לצורך הקרנת הופעות BD ,שלא ממש ניתן למצוא ברשת בקלות ושמרביתן לא כוללות הגבלת אזורים.

אתמול, סוף סוף, הגיע השלב השמיני והלא פחות חשוב בסידרה, הרי הוא שלב הנוחות והפינוק לגוף.

בתחילת הדרך רכשתי 6 "כורסאות" מבית מדרשה של  איקאה, שאת מוצריה אני מתעב באופן עקרוני, אבל "הכורסאות" הללו היו להפתעתי נוחות וזולות ולכן נרכשו בשלב הראשוני אבל מעולם לא הייתה כוונה להשאיר אותם בחדר .

בארץ, כשאתה אומר שאתה רוצה כורסאות לחדר הקרנה, ב– 99% מההצעות תקבל המלצה על הסט של אמריקן קומפורט, שמגיע בצבעי עור שחור או אדום. סט של 4 כורסאות מחוברות יחדיו עם מחיצות שכוללות מקום אחסון +מקום להנחת כוסות שתיה  ניתן לרכוש סביב ה-12000-13000 ש"ח.

סט של 4 יחידות מגיע לאורך של כ– 3.6 מטר ונראה מסיבי וגדול, כמו שמקובל באמריקה, למרות  שאמריקן קומפורט זו המצאה ישראלית וכלל אינה קיימת באמריקה ובעולם בכלל.

רגע לפני הרכישה קראתי את הפוסט הזה באתר הכחול ומיד יצרתי קשר עם הבחור. התברר כי הסט ישיבה שלו היינו סט של חברת עידן כורסאות, שקיימת כבר כ– 30 שנה ומסתבר שמייצרת כורסאות איכותיות, גם עבור חדרי קולנוע.

רכשתי 4 כורסאות מעור שחור, כאשר 2 מתוכן בעלי מנגנון חשמלי, שנשלט בעזרת שלט .
למה רק 2 חשמליות? ובכן הכל ענין של תקציב וצורך.

אילו יתרונות מצאתי בכורסאות אלו לעומת  הכורסאות  של אמריקן קומפורט?

  1. העיצוב, לטעמי, יותר קלאסי ופחות מגושם.
  2. אפשרות למנגנון חשמלי איכותי.
  3. בכורסאות הידניות המנגנון פתיחה מבוסס על בוכנות וקל מאוד לתפעול.
  4. כל כורסא עומדת בפני עצמה(הן לא מחוברות אחת לשניה כמו באמריקן) ולכן קל יותר להזיז אותן בעת הצורך (נקיון וכו..).
  5. כל הכורסא מצופה בעור נוח ונעים, בעוד שבאמריקן הדפנות הן דמוי עור.
  6. כל הבוכנות והמנועים החשמליים הן מתוצרת גרמניה.
  7. החלק  שתומך בראש ניתן להטיה קדימה, מה שמאפשר לפתוח את הכורסא למצב של כמעט שכיבה ועדין להיות מסוגל לצפות במסך ללא צורך להכניס איזו כרית מתחת לראש.
  8. השלט הפעלה מוצמד לדופן הכורסא, בעזרת מגנט ולכן לא פוגם בקו החלק של הדופן.
  9. רוחב ברוטו של כל יחידה 71 ס"מ מה שאומר 2.84 לסט של 4 יחידות לעומת 3.6 באמריקןהבדל משמעותי, כאשר רוחב החדר הכולל, אצלי, הוא 4.0 מטר.

חסרון אחד ויחיד, מבחינתי, למול האמריקן הוא ענין האחריות. באמריקן אחריות למנגנון היא לכל החיים ובעידן ל 3 שנים בלבד.  אומנם חסרון אבל, כשבוחנים את מכלול היתרונות ואת איכות הבניה והרכיבים, מתברר, לדעתי, שהוא מתגמד, כלא היה.

יתרון נוסף לכורסאות של עידן הוא שמי שהפרוטה בכיסו יכול לשדרג את החוויה ע"י הוספת יחידות ,שכוללות מקום אחסון ומקרר קטן,שמאפשר לשמור על פחיות הבירה/כוסות השתיה קרים וצוננים. אומנם הוספת היחידות הללו מגדילה את שטח הריצפה הדרוש ואת החור בכיס אבל מי שזה לא  מהווה מגבלה עבורו ,לדעתי,  מדובר באחלה פינוק .

ולשאלת מליון הדולר כמה ?

ובכן, מחירון סט של 4 כורסאות מעור ,כאשר 2  בעלי מנגנון ידני ו 2 בעלי מנגנון חשמלי, עומד על 19000 ₪. (עלות הובלה והתקנה לכל ה– 4  היא 350 ₪).

בהזדמנות זו ברצוני לציין לטובה את דודי, הבעלים של עידן כורסאות, על היחס האדיב ועל עמידה בזמני אספקה כמובטח.
מי שחשקה נפשו בכורסאת טלויזיה/קולנוע וכו.. אני ממליץ בחום להגיע לחנות של עידן, בסמוך לניופאן בראשל"צ, לצורך התרשמות לפני קבלת החלטה סופית על רכישה.

עד פה להפעם חברים.

כנראה  שפוסט השידרוגים הבא יעלה בעוד תקופה ארוכה . מבחינתי הגעתי לנחלה והוחלט (הפעם ביני לבין ההנהלה שתחיה),שעכשיו, הגיע הזמן להפנות תקציבים לדברים אחרים לא פחות חשובים.

בהמשך הפוסט קצת תמונות

יואב